Carrefour va prelua 127 de centre comerciale din Franța, Italia și Spania de la grupul Klepierre, pentru aproximativ 2 miliarde de euro, retailerul francez vizând astfel să controleze zonele adiacente hipermarketurilor pe care le operează, transmite Bloomberg.
Carrefour va crea un vehicul prin care va controla centrele comerciale preluate de la Klepierre și cele 45 de mall-uri pe care le deține deja în Franța, potrivit unui comunicat al grupului.
Noua companie va fi finanțată printr-o injecție de capital de 1,8 miliarde euro și angajamente de finanțare de 900 milioane euro.
Carrefour va deține 42% din acțiunile companiei, restul urmând să revină unor investitori instituționali.
Compania va avea venituri anuale din chirii de aproximativ 180 milioane euro, a precizat Carrefour.
Carrefour vrea să crească atractivitatea hipermarketurilor pentru clienți, în contextul concurenței dure venită atât din partea altor retaileri și dezvoltatori centre comerciale, cât și din mediul online.
În trimestrul al treilea, Carrefour a raportat vânzări în creștere la hipermarketurile din Franța pentru prima dată în ultimii doi ani, rezultat care sprijină noua strategie a grupului.
„Carrefour încearcă să recreeze un ecosistem care integrează toate părțile componente ale fiecărui centru comercial, în beneficiul clienților. Succesul depinde de renovarea, modernizarea și extinderea centrelor”, se spune în comuncatul companiei.
Klepierre este al doilea mare operator de mall-uri din Europa listat la bursă. Trustul francez de imobiliare a anunțat, în luna iulie a anului trecut, că vrea să atragă 1 miliard de euro până la finele lui 2013 din vânzarea de spații de birouri și focusarea afacerilor pe mall-uri.
Carrefour a înregistrat în trimestrul al treilea vânzări de 21,1 miliarde euro, în scădere ușoară.
Grupul francez este prezent și în România, unde deține un total de 159 de magazine – 25 hipermarketuri Carrefour, 77 supermarketuri Market, 56 magazine de proximitate Express și un magazin online.
Carrefour a înregistrat anul trecut pe piața românească vânzări de 986 milioane euro, fără TVA, în creștere cu 3% față de 2011.